Zwei verschiedene Artikelserien. Aus dem aktuellen Yamatomichi-Rundbrief. Interessant.
Hiking as Liberal Arts: Seeing #1, Roger Mc Donald:
Persönlich bevorzuge ich das Sich-gehen-lassen, d.h. verweigere mich der Systematisierung, nehme aber (sich verändernde) Muster meiner Wanderungen wahr.
Die andere Serie ist eher Werbung für eigensinnige Kleinunternehmen, deren Betreiber gern ultraleicht draussen unterwegs sind.
Peoples, Mountains, Paths, The UL way #4, Takeshi Azuma:
Eher um so ne praktischen kleinen Hinweise zu finden, wenn man mal in Japan ist:
"Two years later, Takeshi and Akira teamed up to open Yamashokuon (Mountain/Food/Sound), a shop in Kyoto combining hiking gear, South Indian-style vegetarian meals and music. The shop became a popular communal gathering spot for ultralight hikers and outdoor enthusiasts –– and Yamatomichi’s tiptoeing into western Japan –– until its closing in April, 2023. Since then, Takeshi has kept the Yamashokuon name alive with food events at Sibasi, a café and listening space in Kyoto, where he serves as its director."