• Zwei verschiedene Artikelserien. Aus dem aktuellen Yamatomichi-Rundbrief. Interessant.

Hiking as Liberal Arts: Seeing #1, Roger Mc Donald:

ROGER MCDONALD “Seeing” Part 1 | Yamatomichi U.L. HIKE & BACKPACKING
    Hiking is an effective way for us to physically engage with, understand and maintain — restore, even — our connection to nature and the world. This is…
    www.yamatomichi.com

Persönlich bevorzuge ich das Sich-gehen-lassen, d.h. verweigere mich der Systematisierung, nehme aber (sich verändernde) Muster meiner Wanderungen wahr.

Die andere Serie ist eher Werbung für eigensinnige Kleinunternehmen, deren Betreiber gern ultraleicht draussen unterwegs sind.

Peoples, Mountains, Paths, The UL way #4, Takeshi Azuma:

#4 Takeshi Azuma (Sound Engineer) | Yamatomichi U.L. HIKE & BACKPACKING
    In People, Mountains, Paths: The UL Way, we interview artists, designers, hikers and entrepreneurs whose lives and work intersect with Yamatomichi. We ask them…
    www.yamatomichi.com

Eher um so ne praktischen kleinen Hinweise zu finden, wenn man mal in Japan ist:

"Two years later, Takeshi and Akira teamed up to open Yamashokuon (Mountain/Food/Sound), a shop in Kyoto combining hiking gear, South Indian-style vegetarian meals and music. The shop became a popular communal gathering spot for ultralight hikers and outdoor enthusiasts –– and Yamatomichi’s tiptoeing into western Japan –– until its closing in April, 2023. Since then, Takeshi has kept the Yamashokuon name alive with food events at Sibasi, a café and listening space in Kyoto, where he serves as its director."

Einmal editiert, zuletzt von Wanderrentner (10. Januar 2025 um 16:24)

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!